اکبر غمخوار فعال بخش خصوصی در یادداشتی نوشت: اطلاعرسانی مؤثر و برندسازی در حوزه گردشگری سلامت بسیار تأثیرگذار است.
در گردشگری سلامت چند موضوع داریم که اگر به آنها توجه شود میتواند خیلی مؤثر واقع شود. یکی اینکه امکانات گردشگری سلامت ما در بازارهای هدف خیلی خوب معرفی نشده که اجرای این رویداد و گردهمایی میتواند در این راستا خیلی مؤثر باشد.
یک گردشگر سلامت در حال حاضر وقتی وارد مرز شلمچه یا مرزهای دیگر میشود، هیچ دستگاه اطلاعرسانی مناسبی به طور ویژه در حوزه گردشگری سلامت وجود ندارد که لازم است تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
نکته بعدی مراکز مراجعه بیماران در منطقه مشخص نیست که در این زمینه نیز باید اطلاعرسانی لازم انجام شود. در دنیا این موضوع را به دو قسمت تقسیم کردند که گردشگران سلامت یا به بیمارستانهای برند میروند یا به پزشکان برند مراجعه میکنند که هیچکدام از اینها را در منطقه آزاد اروند نداریم که به نظرم هگتا میتواند خیلی مؤثر در این زمینه کار کرده و حتی اقدامات اطلاعرسانی لازم را انجام دهد.
بخشی از بیمارستانها و کلینیکهایی که در خرمشهر، آبادان و اهواز هستند، امکانات لازم برای بخش بیماران بینالمللی (IPD) را ندارند و باید این قابلیت را داشته باشند، لذا باید کار را مدیریت کرده و دلالها را در قالب آژانسهای خدمات مسافرتی یا شرکتهای درمانی تسهیلگر ساماندهی کرد تا بتوانند این کار را انجام دهند.
نکته مهم بعدی برندینگ است، که باید همانند دیگر کشورها در این خصوص برندسازیها را انجام دهیم تا کشورهای منطقه ما بر اساس این اقدام مجموعهها را بشناسند.
باید بازارهای از دسترفته در عراق را مجدد برگردانیم و در حوزه گردشگری سلامت خوب کار کرده و تلاش کنیم، همچنین تولید محتواهای مناسبی داشته باشیم.
یکی از روشهای مناسب و مؤثری که کشورها دیگر هم به همین نحو عمل میکنند، ایجاد دفتر اطلاعرسانی در شهرهای مختلف بهخصوص در بصره و ناصریه در کشور عراق است تا بر اساس مراجعات، پاسخهای مقتضی را ارائه دهد.
سرمایهگذار به دنبال سود است و باید در این زمینه مشخص شود چه امکانات و تسهیلاتی قرار است به این سرمایهگذار داده و در اختیارش قرار گیرد تا علاقهمند شود به اینجا بیاید.
دعوت از خوزستانیهای دلسوز و خونگرم از اقصی نقاط کشور و حتی از خارج کشور در قالب یک همایش را به عنوان یک ایده برای استفاده از ظرفیت آنان برای توسعه این استان پیشنهاد میدهم.
حضور در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری از نکات مهمی است که منطقه آزاد اروند باید به آن توجه کرده تا برای جذب گردشگر تلاش کند.
رویداد بینالمللی فرصتهای سرمایهگذاری در گردشگری پزشکی اروند، ۱۲ تا ۱۴ آذرماه ۱۴۰۴ با همکاری مشترک هلدینگ گردشگری تأمین (هگتا) و به میزبانی منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) برگزار میشود.
انتهای پیام/
نظر شما